Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

Gyakran ismételt kérdések cukorbetegség témakörben, Milyen kenyérfélét egyek?

Life of Budapest

Milyen kenyérfélét egyek?

 

Változtassunk a korábban bevésődött, ma már helytelennek tartható gyakorlaton, miszerint „napi három-öt (fehér) zsemlét ehetünk”. A fehérlisztből készült zsemle helyett (bár kétségtelenül könnyű vele számolni, hiszen 1 db zsemle=30 g szénhidrát [CH]=150 kcal) sokkal előnyösebbek, lassabb vércukor-emelkedést okoznak a teljes kiőrlésű, azaz korpát is tartalmazó fekete- és a magas rosttartalmú barna kenyerek (6 dkg bakonyi barna=30 g CH=147 kcal). A speciális-szójás, sajtos-kenyerek csupán alig kevesebb CH-t, viszont több zsiradékot tartalmaznak, ezért energiában gazdagabbak, jobban hizlalnak. Jól laktat viszont a diétás búzakorpás kenyér, melyből 10 dkg(!) csupán 20 g CH-t és 200 kcal-t tartalmaz. Gazdagítsuk étrendünket gabona-magvakkal, natúr müzlivel (1 ek=6 g CH=33kcal), kisétkezésekre Abonett, Wasa (1 db=5 g CH=30 kcal), Korpovit keksz (1db=3 g CH=20kcal) is fogyasztható. Fontos szem előtt tartani, hogy egy energiaszegény étrendbe csak napi 10-15 dkg kenyérféle fér bele!

 

 


címkék: 1-es típusú cukorbetegség, 2-es típusú cukorbetegség, egészséges életmód, étkezés, diéta