Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További részletek itt!

Gyakran ismételt kérdések cukorbetegség témakörben, Korlátlanul fogyaszthatok - e zöldséget?

Life of Budapest

Korlátlanul fogyaszthatok-e zöldséget?

Minél kisebb energiatartalmú étrendre utalt egy cukorbeteg, annál inkább zöldségek, főzelékek (és gyümölcsök!) formájában javasolt a szénhidrátfelvétel. A zöldségek egyik csoportjának 5 % alatti a CH-tartalma, ezek a szokásos mennyiségben (20 dkg-ig!) ezek valóban beszámítás nélkül, szabadon fogyaszthatók. Ide tartoznak a salátafélék, sóska, spenót, gomba (kivétel laskagomba), brokkoli, kínai kel, spárga, retek, uborka, zöldpaprika, pritamin. Alacsony, 8% alatti szénhidráttartalmú zöldségfélék még a káposztafélék, zöldbab, tök, fehérrépa, paradicsom, karalábé, zeller és a hagymafélék.
A zöldségfélék egy kisebb csoportjának kissé magasabb a CH-tartalma (zöldborsó, kukorica, sütőtök, sárgarépa), ezek 20-25dkg mennyiségben, hetente többször, de szénhidráttartalmuk beszámolásával fogyaszthatóak. Egy közepes burgonya (10 dkg) 20 gramm CH-t, 90 kcal-t tartalmaz, így energiaszegény étrend esetén maximum heti két alkalommal ajánlható, 20 dkg-ból. Főzelékek habaráshoz fontos tudni, hogy 1 ek liszt 7 g CH-t és 35 kcal-t tartalmaz ( 1 ek Graham liszt= 6,4 g CH=33 kcal).


címkék: egészséges életmód, étkezés, diéta